UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

ERASMUS + Program III

 

III PROJEKT

Poznajemy kuchnie świata

Młodzież będąca twórcami projektu "Posmakuj kuchni świata" to osoby rozwijające swoje pasje związane z przygotowywaniem posiłków. W projekcie wezmą udział 32 osoby w wieku 13-18 lat, których wspierać będzie w sumie 4 facylitatorów oraz 8 opiekunów-asystentów osób niepełnosprawnych.

Cele, jakie stawia sobie młodzież w związku z realizacją niniejszego projektu, to z jednej strony poszerzanie szeroko rozumianej wiedzy o świecie, a z drugiej - praktyczne przygotowanie do samodzielnego ustalania składu posiłków i ich przygotowania. Ponadto uczniowie chcą stworzyć książkę kucharską z przepisami, które będą wykorzystywać podczas warsztatów, oraz ze zdjęciami potraw, które przygotowali podczas wymiany. Fotografie również będą wykonywane przez uczniów. Młodzież chciałaby ponadto, aby realizacja projektu zaowocowała:

- poznaniem przez uczestników ich tradycyjnych potraw,

- wzmocnieniem postaw otwartości i komunikowania się,

- poprawą umiejętności budowania relacji społecznych,

- rozwijaniem umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,

- doskonaleniem znajomości języka angielskiego (przez polską grupę).

Metodologia (metody pracy) wykorzystywana podczas projektu to m.in. warsztaty, szkolenia, dyskusje, burza mózgów, praca metodą projektową, uczenie się od siebie nawzajem, uczenie się przez doświadczenie, obserwacja, analiza działań.

Przewidywany wpływ projektu na młodzież to m.in.:

- poprawa relacji między uczestnikami projektu,

- rozwój kreatywności, ciekawości i wyobraźni,

- rozwinięcie umiejętności współpracy w grupie,

- wzrost umiejętności w zakresie używania technologii informacyjno-komunikacyjnych,

- poprawa umiejętności językowych w j. angielskim (grupa z Polski),

- udoskonalenie umiejętności technicznych związanych z fotografią,

- nawiązanie i utrzymywanie kontaktów po zakończeniu projektu.